Slik oppretter du lister på Facebook

I denne guiden viser vi deg raskt og enkelt hvordan du oppretter og administrerer lister på Facebook.

09. april 2013 Journalist Kim Grytøyr
kim@nettintro.no

I vår forrige guide, som viser deg hvordan du endrer personverninnstillingene for innlegg på Facebook, bruker vi lister for å begrense hvem som skal se innlegg som deles. Nå skal vi ta for oss hvordan man oppretter og organiserer lister.

Når du er innlogget på Facebook og ser nyhetsoppdateringene, altså forsiden, vil du på venstre side av strømmen med nyhetsoppdateringer finne et punkt som heter "Venner."

Her må du holde muspekeren over overskriften og klikke på "MER" når det dukker opp.

Du ser nå en oversikt over alle listene som finnes. Noen er automatiske lister som er opprettet av Facebook, mens andre er lister man har opprettet selv. Du klikker på "Opprett liste" for å opprette en ny liste.

I dialogen som vises nå gir du listen et navn og skriver inn navnet på vennene som du ønsker å plassere i denne listen.

Klikk "Opprett" når du er ferdig.

For å endre en liste klikker du på listens navn, deretter på "Administrer liste" og "Rediger liste," som vist på bildet nedenfor (klikk på bildet for større versjon).


Når du så har lagret listene dine kan disse benyttes for å bestemme hvem som skal se innlegg du deler, som vi var inne på i vår forrige guide.

Hva synes du om denne guiden? Gi oss dine synspunkter i kommentarfeltet.

Les også


Innlegg

20 07.12.2013 klokken 04:26
20 07.12.2013 klokken 04:26
20 07.12.2013 klokken 04:27
20 07.12.2013 klokken 05:24

Skriv innlegg


Dummy






Feil: Vennligst fyll ut alle felter markert med rødt og prøv igjen.